Birçok çocuk kabuslar ve gece terörü yaşar, ancak çoğu onlardan büyür.  Çocuğunuza uzun süreli psikolojik zarar vermezler. Gece terörü kabuslardan çok farklıdır.  Gece terörü yaşayan bir çocuk çığlık atabilir ve etrafta kıvranabilir ve onları teselli etmeye çalışırsanız sizi tanımayabilir.
Bu davranış, derin, rüya olmayan uykudan aniden uyandığında ortaya çıkar.
Çocuğunuz bu dönemlerde tamamen uyanık olmayacak ve ertesi sabah bunu hatırlamayacaktır.
Rüya uykusundan (REM uykusu) kabuslar oluşur.  Çocuğunuz kabustan uyanabilir ve yaşına bağlı olarak kötü rüyayı hatırlayıp size tarif edebilir. Çocuklarda hem gece terörü hem de kabuslar, ne yapmanız gerektiğine dair tavsiyelerle birlikte aşağıda daha ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.

Gece terörü 3-8 yaş arası çocuklarda sık görülür. Gece terörü yaşayan bir çocuk, aşırı panik içinde çığlık atabilir, bağırabilir ve etrafta savrulabilir ve hatta yataktan atlayabilir.  Gözleri açık olacak, ama tam olarak uyanık değiller.
Bölümler genellikle gecenin erken saatlerinde ortaya çıkar, birkaç dakika sürer (15 dakikaya kadar) ve bazen gece boyunca birden fazla kez ortaya çıkar.

Neden Olur?

Gece terörü, ailesinde gece terörü veya uyurgezerlik davranışı öyküsü olan çocuklarda daha yaygındır.

Bir gece terörü saldırısı şu durumlarda tetiklenebilir:

Yorgunluk, ateş veya belirli ilaç türleri gibi çocuğunuzun ne kadar derin uykuya sahip olduğunu artırır.
Çocuğunuzun heyecan, endişe, ani gürültü veya dolu mesane gibi derin uykudan uyanma olasılığını artırır.

Ne Yapılmalı?

Çocuğunuz gece terörü geçiriyorsa yapılacak en iyi şey sakin kalmak ve sakinleşene kadar beklemektir.

Güvenli olmadıkları sürece onlara müdahale etmeyin veya etkileşimde bulunmayın.  Gece terörüne tanık olmak korkutucu olabilir, ancak çocuğunuza zarar vermezler.

Çocuğunuz bir bölüm geçirdiğinde onu uyandırmaya çalışmamalısınız.  Onları teselli etmeye çalışırsanız sizi tanımayabilir ve daha da tedirgin olabilirler.

Çocuğunuz ertesi sabah bölümü hatırlamayacaktır, ancak yine de onları endişelendiren ve bölümleri tetikleyen bir şey olup olmadığını öğrenmek için genel bir sohbet yapmak yardımcı olabilir.

Ayrıca rahatlatıcı bir yatma rutini varsa da yardımcı olacaktır.

Bölümleri çocuğunuzla onu endişelendirecek şekilde tartışmamaya çalışın çünkü bu onların kaygısını artırabilir.

Gece terörü atakları sıksa ve her gece belirli bir saatte oluyorsa, çocuğunuzu uyandırmanın bu döngüyü kırdığını görebilirsiniz.

Çocuğunuzu 7 gün boyunca her gece bölümün beklenen saatinden 15 dakika önce uyandırın.

Bu, uyku kalitesini etkilemeden bölümleri durduracak kadar uyku düzenini bozabilir.

Genel

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir