Tüm dünyada etkisini gösteren Koronavirüs, iyileşen hastalar olduğu gibi  yayılmaya da devam ediyor. Çok hızlı yayılan bu salgın bir çok kişinin hayatını da olumsuz etkiledi. Evde kendini karantinaya alanları ya da işe gitmek zorunda kalan kişileri oldukça kaygılandırıyor.  Bu salgının sizi psikolojik açıdan korkutup  hayatınızı kontrol etmesine izin

 

Kaygıyı fobiye dönüştürmeyin!

Koronavirüs, sağlığımızı tehdit edip, kaygıya sebep olup, günlük rutinlerimizi  alt üst ederek hayatımızda ciddi  ve önemli kısıtlamalara neden oldu.  Aslında hiç beklemediğimiz bir hal alan, belki de bu kadarını  hiç beklemediğimiz durumla karşı karşılaştık.  Böylelikle yoğun kaygı, korku ve stres hissetmemize neden olabilir.  Yaşadığımız tüm bu durumlardan ve bununla birlikte  psikolojik olarak olumsuz etkilenmemizi de normal sayabiliriz. Halen yaşıyor olduğumuz durum Anksiyete Bozukluğu ve Obsesif Kompulsif Bozukluğu olan kişileri daha fazla etkilemiş olabilir. Mikrop, virüs kapma korkusuyla çok daha fazla endişeli bir ruh hali ve tüm hijyen tedbirlerinin uygulanması durumunda dahi yetersiz hissedip, defalarca aynı eylemi üst üste tekrarlama durumu oluşmuş olabilir. Her durumda yeterli ve kontrollü stres bizlere fayda sağlayabilir fakat fazlası fobiye dönüşebilir.

Peki bu korku ve kaygıyı yenmek için neler yapabiliriz?

  • Öncelikle, güvenli geçici bir yerleşim planı oluşturun. Eğer ailede risk grubundaki kişilerle yaşıyorsanız, alternatif  olarak geçici başka  bir yerleşim planı oluşturun. Çünkü sizin  risk grubunda yer almanız aile ve sevdiklerinizi  enfekte etme olasılığını sıkça düşünme durumu daha fazla stres ve kaygıya neden olabilir.
  • Uyku ve beslenme düzenine dikkat edin.
  • Kaygının yükseldiğini hissettiğiniz zaman  derin nefes alın, verin. (Burundan nefes alıp, ağızdan kısık kısık verin.)
  • Kendinizi evde yada işte iyi hissettiğiniz güvenli bir alanoluşturun.
  • Hastalık ve vakalar hakkındaki kaygınızı yükselten konuşmalardan uzak durun.
  • Şekerli gıda tüketimine dikkat edin. (Tüketemediğiniz enerji ekstra gerginliğe yol açabilir.)
  • Evde yapılabileceğiniz hobilere başlayın.
  • İşten sonra evinizde müzik dinleyin, kitap okuyun, sevdiğiniz filmleri izleyin.
  • Deniz, dalga, rüzgar, fırtına sesi dinle ve hayal kurmayı deneyin.
  • Gündemi takip edin fakat 2 -3 saat aralıklarla ve zararlı içerik, görüntü, ses ve videolardan olabildiğince uzak durun.
  • Aldığınız tedbirleri uygulayın. Fiziksel mesafenize özen gösterin, sosyal mesafenizi artırın.
  • Tüm bu zorlu günlerin geçeceğini biliyorsunuz bu düşünceye inanın ve sağlıklı, mutlu, huzurlu yeni gelebilecek güzel günlerin tatil planlarınızın hayalini kurun.

Genel

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir